Titia Stichting

Projecten Titia Stichting

Medische hulp in Ghana

De Titia stichting heeft besloten zich terug te trekken uit Kameroen. Het is al een aantal jaren politiek onrustig  in het land en de veiligheid is niet altijd gegarandeerd.  Een andere reden voor ons vertrek is de bestuurswisseling in het ziekenhuis in Njinikom waar we altijd kwamen.  Vanwege deze ontwikkelingen, hebben we het even aangekeken of de zaken nog ten goede gingen keren maar dat was niet het geval. Hierdoor is het de afgelopen 3 jaar stil geweest op onze website.

We hebben gekeken naar andere mogelijke projecten en kwamen het goed lopende project in Ghana tegen van de gynaecologen uit het Isala ziekenhuis. We waren nieuwsgierig of er daar ook behoefte was aan orthopedische zorg voor kinderen.
Dit  heeft ons doen besluiten om eerst een oriënterend bezoek af te leggen om te inventariseren wat de wensen en mogelijkheden waren.

Zaterdag 10 februari 2018 zijn we vertrokken met een 6-persoons delegatie vanuit de Isala Kliniek naar Ghana.

Lees het complete verslag.

Medische hulp in Kameroen

In samenwerking met Stichting Holland Helpt Wereldwijd en het Lilianefonds werd er, twee keer per jaar, twee weken belangeloos door orthopeden in het Njinikom hospitaal te Kameroen geopereerd (500 km ten oosten van de hoofdstad Duala). Per sessie werden ongeveer 60 operaties uitgevoerd om invalide kinderen weer aan het lopen te krijgen. De voorselectie en revalidatie werd verzorgd door een franse chirurg die voor het Lilianefonds werkt.
Verder werden donaties gedaan aan het ziekenhuis ter verbetering van de apparatuur en kinderafdeling.

Verslag van de missie in april 2015 naar Kameroen (pdf)
Verlanglijst Project Hope Njinikom 2013-2014 (pdf)
Verslag van de missie in april 2013 naar Kameroen (pdf)
Verslag van de missie in mei 2012 naar Kameroen (pdf)
Verslag van de missie in november 2007 naar Kameroen (pdf)
Verslag van de missie in maart 2007 naar Kameroen (pdf)

Dagoretti kindertehuis

Uit een inventarisatiereis op uitnodiging van een Nederlandse arts in Kenia is een nieuwe stichting ontstaan: Stichting Gelijke Kansen Dagoretti kindertehuis (www.gelijkekansen.org). Deze stichting verzorgt voor 300 weeskinderen onderdak, onderwijs en eten in de grootste sloppenwijk van Nairobi.

Verslag van de missie in najaar 2005 naar Nairobi, Kenia (pdf).

Vrienden Groep AU

Jaarlijkse donatie aan Vrienden Groep AU, die met 25 vrijwilligers jaarlijks met 35 ernstig gehandicapte kinderen uit Nederland gaan wintersporten.

Contactinformatie

Titia Stichting
Secretariaat Orthopedie Isala Diaconessenhuis Meppel

7940 AM Meppel

Reisverslagen

Lees de reisverslagen (in pdf formaat) van onze missies naar Ghana, Kameroen en Kenia voor meer informatie over de activiteiten van de Titia Stichting:

Steun de Titia Stichting

Wilt u de Titia Stichting steunen? Wist u dat uw gift, voor u, tot zekere hoogte aftrekbaar is van de belasting?